Alla inlägg den 20 maj 2015

Av Isabell Söderlund - 20 maj 2015 20:09

Idag har vi varit ute på kusten hela dagen. Vi startade i Grebbesta där vi siktade in oss på Langosboden. Langos är ett friterat bröd med gräddfil, rödlök, räkor, kräftor och rom på. Man kan ha andra toppingar också. En del har ost och andra kör bara gräddfil och rödlök. Men vi var sugna på deluxe varianten. Tyvärr så hade inte Langosboden öppnat än. Det är lite för tidigt på säsongen. Men det gjorde ingenting för vädret var fantastiskt så vi njöt för fulla muggar. 

 

Senare tog vi kustvägen över Bovallsstrand och Hunnebostrand där vi stannade på en fantastisk handelsträdgård med de mest välskötta blommor jag någonsin sett. Vi blev otroligt inspirerade och började spinna planer till vår framtida trädgård till huset vi bygger. Hittade massvis av fruktträd och vackra rosbuskar som satte igång tankeverksamheten. Så mysigt att planera framtiden tillsammans! 


Göstas fiskrestaurang var öppen på Smögen när vi kom dit och vi satte oss på uteserveringen och beställde räkmackor. Det visade sig vara en riktig hit! En krispig, rostat bröd i botten med krämig aioli, massvis av färska räkor och pepparrotsriv på toppen. Helt fantastisk och jag åt upp varenda smula. Längtar redan till nästa Smögentur nu när jag vet om dessa himmelska skapelser!   


På vägen hem stannade vi och köpte lösgodis. Så nu blir det filmmys med älsklingen. Det har varit en underbar dag med många intryck så nu blir det skönt att bara landa i soffan. Vi hörs snart igen, kram




Av Isabell Söderlund - 20 maj 2015 08:33

För er som inte vet hur man gör tänkte jag tipsa om hur man gör en fiskbensfläta. Det är så fint och passar lika bra till bikinin på stranden som till partyoutfiten på kvällen. Tricket är att dra i den för att få flätan att se naturligt slarvig ut.

Börja med att borsta håret bakåt för att ta bort mittbenan. Dela håret i två delar. Ta nu en slinga från del 1 och lägg över slingan i del 2. Ta en ny slinga från del 2 och lägg över till del 1. På detta sättet fortsätter du den att lägga över hår från den ena delen till den andra. Tillslut har du en ganska hårt packad fläta.

Det är nu jag tycker att det är finast att dra i flätan, lossa slingor i luggen och försöka få en rufsigare look. Ska man på ett finare event, i stil med ett dop, är det givetvis fint att ha den lite striktare och prydligare flätan. Men för att få den somriga, lättsamma stilen tycker jag att man ska gå loss på rufsa till och göra flätan lite mer naturlig.

Hoppas inlägget har varit till hjälp för någon. Kram till er.

Av Isabell Söderlund - 20 maj 2015 07:39

Eftersom min sambo och jag bygger hus pågår det många inredningstankar i mitt huvud just nu. Vilka färgskalor ska vi använda, vilken stil vill vi ha på möblerna och hur mycket nytt ska vi köpa? Eftersom vi bygger ett hus på 153 kvadrat men inte har några barn än kommer jag ha lyxen att kunna inreda ett av rummen på övervåningen till walk in closet så länge. Vilken dröm! Samlar inspiration genom att Googla och har ett hum om hur jag vill ha det. Vit inredning med rosa detaljer i form av en fotölj, galgar, blommor och dekorationer. Här kommer lite av mina inspirationsbilder!



Har ni några bra tips och råd som kan vara bra att veta? Skriv och kommentera!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Maj 2015
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards